MALAYSIA

-- Martin & Ineke
-- Vera en Denis
-- Carola Rood
-- Hanneke en Wil (deel 1)
-- Hanneke en Wil (deel 2)
-- Kala Chielens

Links
Contact

Reisverslag

Marcel-Marga, Pieter en Peggy, Langenboom.

We hebben tot nu toe een fantastische vakantie.
We zijn in Singapore gestart, wat opviel waren de vele verschillende gebouwen naast elkaar. Hoge flat/kantoorgebouwen naast kleine krot woningen.
Leuke riviertour gedaan.

Daarna naar Melacca. Toch groter als verwacht. Erg pittoresk.
Het is alle dagen weer een feest om zo lekker te eten. In de foodcourt met de vele verschillende kraampjes was het lekkerste en kost erg weinig. In Kuala Lumpur hebben we weer veel gezien. Sinds de laatste keer dat we hier
waren, in 1993, is er veel veranderd. De Petronas Tower stond er toen nog niet. Prachtig gebouw. En zoals bijna alles hier is ook dat gebouw 's avonds verlicht. We hebben om middernacht in de KL Tower het mooiste vuurwerk ooit
gezien vanuit de 421 meter hoge toren. Ter ere van Merdekka op zondag 31 augustus, Onafhankelijkheidsdag.
We hebben de vice president gezien, hij kwam in ons hotel, Malaya hotel, een speech houden. 30000 mensen voor ons hotel.
Net koninginnedag op z'n Maleis. Iedereen heeft de feestkoorts te pakken. Ook de weinig toeristen die we gezien hebben. We hadden de Maleisiësche vlag om de schouders hangen en zijn veel gefilmd en gefotografeerd ook voor de
Maleise televisie. We waren bijna te zien op het journaal hier. Geweldig om mee te maken. We hebben het journaal dan niet gehaald maar de Maleise krant wel.
Zondagavond op het terras in China Town kwam een Hollander van het terras tegenover naar ons toegelopen. Hij herkende Marga en mij uit de krant, de Sunday Times. Meteen de krant gekocht en jawel we stonden in de krant.
Te gek leuk!

Marga en Peggy, dat is het andere geverfde blondje :)

Daarna zijn we naar het nationaal park gegaan, Taman Negara. Helaas bleef onze bagage op de kade bij Tembeling achter maar net buiten het park bij onze lodge werd e.e.a geregeld. Zo werden er handdoeken en schoenen om te
klimmen voor ons gekocht zodat we toch de volgende ochtend de jungle tocht en de canopy walkway konden lopen. Erg fantastisch om dat mee te maken. Ik heb normaal erg hoogtevrees maar het viel niet tegen.  We hadden in het
Malaya Hotel geboekt bij NKS, erg goed. De kamers, de lodge was schoon en erg simpel. Het eten mochten we van de kaart uitzoeken, goed geweest. De temperatuur viel hier erg mee, we waren in Nederland wel heter gewend. Ook
de regengoden zijn ons gunstig gestemd. Soms 's ochtends of 's avonds een bui maar zeker niet vervelend.

Vanuit Taman Negara zijn we terug gegaan naar KL en de volgende dag door naar Penang. Voor ons de derde keer Penang maar de eerste keer dat het droog was. De Kek Si Lok was prachtig, de klim naar boven in de toren zweterig,
maar het uitzicht was de moeite waard van de klim. Het ritje met het befaamde treintje naar Penang Hill was een belevenis op zich. Helaas was het erg heiig waardoor we de Penang brug wel konden zien maar niet erg duidelijk
op de foto was. Ook hier weer waren de Maleiers erg vriendelijk, ze spreken je overal aan, heten je welkom in Maleisië en wensen je een prettige vakantie. Dat zijn we niet gewend in Azie, de meesten die ons aanspreken die
willen ook iets van je. Geweldig volk om mee om te gaan, het engels is vaak erg goed, makkelijk om mee te conserveren.

We zijn inmiddels in Phuket aangekomen. Vanuit Penang was dat een hele wereldreis, we konden niet met de boot of het vliegtuig. Een minibus was de enige optie. Meerdere keren overstappen, pas- en grenscontrole. De rit duurde in totaal 13 uur. We waren blij dat we er waren. Na een goede nachtrust en een dagje in de zon, alweer rood verkleurd, is het hier weer goed vertoeven.

Ben, zoals je leest hebben we het erg naar de zin gehad in Maleisië. We bedanken je nogmaals voor alle goede informatie en tips.

Groetjes van Marcel-Marga, Pieter en Peggy, Langenboom.

<terug naar reisverslagen>

Mocht u vragen hebben over Merdeka Day (vrijheidsdag) of over hun reis, dan mag u Pieter mailen.
Pieter Lukassen

Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Copyright © 2001 - 2024 WINT All Rights Reserved. | Privacy Policy | Facebook: https://www.facebook.com/malaysite